Pe 5 martie 2024, Google a anunțat o actualizare majoră cu privire la spam.
Noua politică de spam a Google are ca scop eliminarea practicilor care pot avea un impact negativ asupra calității rezultatelor căutării.
Este conceput pentru a îmbunătăți experiența de căutare, afișând mai puțin conținut care pare a fi conceput pentru a atrage clicuri și mai mult conținut pe care utilizatorii îl consideră util.
Site-urile care încalcă politica de spam pot fi clasate mai jos în rezultate sau pot să nu apară deloc în rezultate.
Trei reguli noi de spam pentru a combate practicile proaste:
1) Abuz de domeniu expirat
Abuzul de domeniu expirat este actul de a cumpăra un nume de domeniu expirat și de a-l reutiliza în primul rând pentru a manipula clasamentele de căutare prin postarea de conținut care oferă puțină sau deloc valoare utilizatorilor.
2) Abuz de conținut la scară
Abuzul de conținut la scară este atunci când multe pagini sunt create cu scopul principal de a manipula clasamentele de căutare, mai degrabă decât de a ajuta utilizatorii. Această practică urmărește de obicei să creeze o cantitate mare de conținut neoriginal, care oferă puțină sau deloc valoare utilizatorilor, indiferent de modul în care este creat, prin automatizare, efort uman sau o combinație de procese umane și automate.
Politica de spam a Google este că utilizarea automatizării, inclusiv a inteligenței artificiale generative, este spam dacă scopul principal este de a manipula clasamentele de căutare.
Producerea de conținut pe scară largă este abuzivă dacă este făcută în scopul manipulării clasamentelor de căutare și că acest lucru se aplică indiferent dacă sunt implicate automatizări sau oameni.
3) Abuzul de reputație a site-ului
Abuzul de reputație a site-ului este atunci când pagini terță parte sunt publicate cu o supraveghere sau implicare redusă sau deloc din partea primei părți, în cazul în care scopul este de a manipula clasarea căutării, profitând de semnalele de clasare ale site-ului primar.
Noua politică nu consideră tot conținutul terță parte ca fiind o încălcare, ci doar acela care este postat fără o supraveghere atentă și are scopul de a manipula clasamentele căutării. Conținutul publicitar nu este spam.