Serviciul internet Acquiring permite vânzătorilor să facă decontări online cu cumpărătorii de pe Internet.

În Moldova, în prezent, acest serviciu este furnizat de 3 bănci.

Plățile se efectuează în principal cu carduri bancare a 2 sisteme de plată: Visa si MasterCard.

Pentru a accepta plățile prin carduri bancare prin Internet, organizația trebuie să semneze un acord corespunzător cu banca și să primească  Contul Curent al Comerciantului pe Internet (Internet Merchant Account).
Condițiile de furnizare a achiziției de internet sunt stabilite de bancă individual pentru fiecare client.

Securitatea tranzacțiilor este asigurată de tehnologiile de protecție 3D-Secure (en) 3D-Secure (ru) de la VISA Secure si SecureCode Mastercard.

Prelucrarea informațiilor de pe cardul bancar al plătiorului are loc în conformitate cu PCI-DSS, atunci când comerciantul nu cunoaște numărul complet al cardului bancar al plătitorului.

Tranzacțiile de plată online implică riscuri care se încadrează în patru categorii principale:

  • Tehnice

    autorizația a expirat, fondurile sint insuficiente sau erori de procesare la bancă.

  • De birou

    plăți duplicate, sume incorecte sau fără restituire.

  • Calitate

    consumatorul declară că nu a primit niciodată articolul după cum a fost promis la momentul achiziției.

  • Frauda

    plătitorul susține că nu a autorizat achiziția sau a existat un furt al datelor personale.

Dacă vânzătorul are prevăzut pasul, în procedura de lucru, privind autorizare a tranzacției, înainte de acceptarea plății pe în contul său current, și are anumite îndoieli cu privire la legalitatea plății, atunci poate debloca banii de pe cardul cumpărătorului (Unblock money) și poate refuza de fapt să accepte această plată.

Dacă plata a fost făcută și banii au ajuns în contul vânzătorului de internet, comerciantul are 3 opțiuni:

  • Inversare a cardului (A card reversal)

    aceasta este atunci când comerciantul anulează tranzacția după ce a fost autorizată, dar înainte de decontare, înainte de sfârșitul zilei curente de tranzacționare.
    De exemplu, un vânzător nu va putea îndeplini o comandă, deoarece produsul dorit nu este în stoc etc.

  • Rambursarea banilor către card (A card refund)

    Aceasta este o restituire a fondurilor către consumator, inițiată în mod voluntar de către vânzător, dar după ce tranzacția a avut loc.
    De exemplu, vânzătorul a evaluat riscurile de fraudă ca fiind ridicate după un apel prompt către cumpărător.

  • Chargeback (A card chargeback)

    Rambursările apar ca urmare a unei dispute între comerciant și deținătorul de card cu privire la valabilitatea tranzacției. În acest scenariu, vânzătorul plătește, de asemenea, o penalitate pentru fiecare rambursare.
    În cazul în care numărul de rambursări depășește o anumită limită, serviciul vânzătorului prin internet deservit de către banca, poate fi suspendat sau reziliat.

Meniu