Un gateway de plată (en. Payment Gateway) conectează magazinul dvs. de comerț electronic cu sistemul dvs. de plăți și face posibilă și sigură tranzacțiile online.

După integrarea cu magazinul dvs. online, gateway-ul de plată trimite informațiile tranzacției către banca acquiring dvs., care îndeplinește funcțiile menționate pe pagina Contului Comerciantului pe Internet (Internet Merchant Account).
Atunci Gateway-ul, pe baza răspunsului cumpărătorului dvs., vă trimite un mesaj de aprobare sau respingere.

Din punct de vedere tehnic, un Gateway de plată este o aplicație software care conectează un site web la o bancă acquirung sau un agregator electronic, astfel încât clienții să poată plăti vânzătorului (comerciantului) pe site folosind un card bancar.

Un gateway de plată este un software care vă permite să transferați datele tranzacțiilor de la un comerciant la o bancă achizitoare. Acest software servește ca interfață între formularul de plată de pe site-ul comerciantului și banca achizitoare.

Din motive de securitate, sistemul criptează toate informațiile transmise între deținătorul cardului, comerciant și banca achizitoare. Astfel, datele confidențiale sunt protejate în mod fiabil în interiorul sistemului.

Un gateway de plată poate fi furnizat de o bancă achizitoare sau de orice altă instituție financiară care respectă standardele Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).

Tipuri de comisioane

Pot exista potențial diferite tipuri de comisioane pentru un cont de comerciant pe internet

  • Taxe de aplicare

  • Taxe de instalare

  • Taxă anuală (sau lunară)

  • Taxe per tranzacție

Cerințe privind sistemul de plăți pentru site-urile Comercianților online

Principalele cerințe ale sistemelor de plată pentru conținutul informațiilor de pe site-ul comerciantului:

  • Descrierea bunurilor / serviciilor, inclusiv a prețurilor

  • Termeni si conditii

  • Condiții și procedură pentru returnarea bunurilor / serviciilor, fonduri și anularea tranzacției

  • Notificare privind confidențialitatea și politica de securitate a clienților

  • Contacte de asistență pentru clienți

Chitanță electronică după plată

Chitanța electronică, pe care plătitorul trebuie să o primească după ce a plătit cu un card bancar, trebuie să conțină următoarele câmpuri:

  • Data tranzacției

  • Valoarea tranzacției indicată în moneda tranzacției

  • Numar de ordine

  • Retrieval Reference Number (RRN) (Număr de referință de recuperare)

    RRN este un număr unic de 12 cifre pentru a identifica o anumită tranzacție. Este practic ID-ul tranzacției sau un număr de referință cu ajutorul căruia poate fi urmărită starea tranzacției.

  • Cod de autorizare

  • Descrierea mărfurilor / serviciilor

  • Politica de returnare / Rambursare, daca este aplicabil

  • Condiții de livrare, daca este aplicabil

  • Contacte servicii de asistență