Aceasta este o întrebare destul de grozavă și importantă la care să ne gândim înainte de a investi în marketing pe internet! S-ar putea să credeți că știți deja de care aveți nevoie, dar să faceți mai multe cercetări nu este niciodată un lucru rău. Deci, felicitări pentru faptul că sunteți aici, citiți acest articol!
Înainte de a analiza modul de luare a acestei decizii, să analizăm ce sunt exact SEO și PPC și ce implică acestea.
SEO: O privire simplă asupra elementelor de bază
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este, în esență, un set de tactici care sunt folosite pentru a vă aduce site-ul în continuare în clasamentul motorului de căutare. Aceste tactici includ:
- Efectuarea cercetării cuvintelor cheie pentru a descoperi posibilitățile de clasare
- Lucrul cu conținutul dvs. de pe pagină pentru a integra mai multe cuvinte cheie
- Actualizarea vitezei și structurii site-ului dvs. pentru a-l face cât mai rapid și cât mai prietenos cu motorul de căutare
- Adăugarea mai multor conținuturi care se aliniază cuvintelor cheie și subiectelor dvs.
- Crearea mai multor linkuri de înaltă calitate către site-ul dvs. pentru a spune motoarelor de căutare că site-ul dvs. este de încredere
Investiția în SEO este o modalitate excelentă de a vă asigura un viitor puternic pentru site-ul dvs. și pentru marketing. Deși durează ceva timp pentru a vedea rezultatele unei campanii SEO, poate face diferența între un număr redus de clienți potențiali și un număr mare la câteva luni.
PPC: O privire rapidă asupra posibilităților
Când auziți „Pay-Per-Click”, probabil că vă gândiți la anunțurile din partea de sus a listelor Google. Acesta este clasicul spot pay-per-click din rezultatele căutării Google. Aceste reclame au parcurs un drum foarte lung în ultimii câțiva ani și includ acum clopote și fluiere, cum ar fi butoane cu număr de telefon care pot fi făcute clic, linkuri suplimentare, adrese și multe altele.
Există și alte opțiuni de anunț PPC despre care ar trebui să știți. În plus față de anunțurile tradiționale pe care le vedeți în Google, există mai multe alte opțiuni de publicitate. De exemplu, dacă sunteți furnizor de servicii la domiciliu, există doar anunțuri speciale numite anunțuri pentru servicii locale. O altă opțiune ar fi anunțurile grafice, care pot fi configurate pentru a apărea pe o întreagă rețea de site-uri web, mai degrabă decât doar în rezultatele căutării Google. Deci, anunțurile dvs. pot apărea pe site-uri relevante pentru industria dvs. și puteți utiliza imagini și anunțuri mai interesante.
Rularea PPC vă oferă posibilitatea de a vedea rezultatele imediat ce începeți să finanțați anunțurile. De asemenea, este foarte scalabil – aveți nevoie de mai mulți clienți potențiali? Cheltuiți mai mult pe anunțuri, astfel încât să obțineți mai multe clicuri. Ceea ce introduceți este ceea ce obțineți (atâta timp cât campania dvs. este gestionată bine de un expert PPC).
Iată cum să decideți SEO vs. PPC sau ambele.
Aceasta este încă o întrebare dificilă, chiar și cu toate cunoștințele din lume despre aceste două tipuri de marketing pe web. Iată câțiva pași pe care îi puteți face pentru a identifica ce ar putea fi cel mai bun pentru campania dvs. în acest moment.
Primul pas: identificați obiectivul principal al campaniei
Sună simplu, dar vreau să vă alocați ceva timp și să vă perfecționați un obiectiv ultra-concentrat. Cu cât te poți concentra mai mult, cu atât mai bine. Iată câțiva pași minunați de urmat pentru a vă concentra obiectivul:
- Ce doresc de la o campanie de marketing? Faceți o listă de articole.
- De ce articole de pe listă am nevoie înainte să pot realiza unele dintre celelalte? Limitați la 2 sau 3 dintre cele mai importante articole.
- Vedeți elemente comune între elementele rămase? Puteți să le clasificați ca notorietate a mărcii, mai mulți clienți potențiali, mai multe vizite pe site, mai multe vânzări sau ceva similar?
- Din ceea ce ați distilat, atingeți unul sau două obiective principale.
- Adăugați numere, dacă puteți. De exemplu, aveți nevoie de vânzări pentru a crește cu un anumit procent? Aveți un număr stabilit de rezervări pe care doriți să le programați pe lună?
Pasul doi: Identificați-vă intervalul de timp
Acesta este destul de simplu: luați-vă obiectivul campaniei și decideți un interval de timp. Acesta este un obiectiv trimestrial? Sau poate lansați ceva nou și aveți nevoie de rezultate cât mai curând posibil? Poate că sperați să obțineți doar într-un an? Fii specific.
Pasul trei: comparați beneficiile PPC vs. SEO
SEO vs. PPC: Care este potrivit pentru site-ul dvs.?
Pentru a recapitula infografia de mai sus, principalele diferențe dintre PPC și SEO sunt cantitatea de timp necesară pentru a vedea rezultatele și longevitatea acestor rezultate. O campanie PPC vă va oferi rezultate instantanee, în timp ce SEO va dura cel puțin câteva luni pentru a începe să trimiteți un număr crescut de vizitatori pe site-ul dvs. web. Cu toate acestea, lucrările puse în SEO vor continua să beneficieze de site-ul dvs. după ce lucrările au fost finalizate, în timp ce beneficiile PPC se vor opri imediat ce încetați să plătiți pentru reclame.
Pasul patru: Puneți împreună o strategie care să se potrivească obiectivelor dvs.
După cum puteți vedea în infografia de mai sus, momentul obiectivului dvs. va fi un aspect major în realizarea unei campanii PPC sau SEO. Dacă aveți nevoie de rezultate imediate, publicitatea Pay-Per-Click este o modalitate excelentă de a ajunge acolo. Cu toate acestea, o campanie SEO poate fi mai puțin costisitoare pe termen lung și poate aduce clienți potențiali în mod natural, așa că nu veți fi într-un pârâu dacă vă opriți anunțurile.
Pentru multe campanii, rularea atât PPC, cât și SEO în același timp este o soluție excelentă. Începeți campania plătind pentru clicuri în timp ce lucrați în fundal pentru a vă spori vizitele organice. Pe măsură ce vizitele dvs. organice cresc, puteți reduce cheltuielile publicitare.
Un master plan de atac: Cum să rulezi atât PPC, cât și SEO în același timp
Dacă aveți fonduri pentru a face acest lucru, vă recomand să derulați o campanie PPC (chiar dacă este doar una mică) pentru a testa acele ape și a genera câteva clicuri și clienți potențiali în timp ce începeți campania dvs. SEO. Campaniile SEO pot începe încet, dar au tendința de a decola după câteva luni de muncă de calitate. Campaniile PPC, pe de altă parte, pot decola acum, oferindu-vă clienți potențiali sau vânzări crescute în timp ce lucrați la SEO.
În funcție de bugetul dvs., de publicul țintă și de competitivitatea industriei dvs., puteți crea o combinație de servicii SEO și PPC care să funcționeze pentru dvs. acum și mai târziu. Apelați doar cheltuielile publicitare PPC pe măsură ce începeți să vedeți rezultatele din SEO – cu excepția cazului în care merge atât de bine, doriți doar să continuați ambele!
Unele campanii rulează atât SEO, cât și PPC în mod constant, în timp ce altele aleg una sau alta. Dacă doriți câteva îndrumări de la un expert în alegerea SEO vs. PPC, haideți să discutăm!