Sistem CRM sau „Sistem de Management al Relațiilor cu Clienții”

(ing. Customer Relationship Management)

Software pentru companiile de vânzări care vă permite să automatizați interacțiunea cu clienții și să gestionați procesele interne de afaceri.

Principalele funcții ale sistemelor CRM sunt colectarea, stocarea și utilizarea informațiilor despre clienți (cumpărători), furnizori și parteneri.

Produsul software „CRM” este potrivit pentru întreprinderile mici, mijlocii și mari, indiferent de tipul activității sale.
Soluția va automatiza procesele de achiziții, vânzări, marketing și întreținere a serviciilor.

Piața produselor CRM include peste 100 de sisteme.
Majoritatea închid complet funcționalitatea principală pentru muncă: baza de clienți, jurnalul de evenimente și tranzacțiile curente.
De multe ori, afacerile medii și mari sunt un set de planuri, strategii și obiective, așa că este important ca sistemul să îndeplinească toate cerințele declarate ale companiei.

5 beneficii ale utilizării CRM

  • 1. Reduce cheltuieli (costurile)

    Când conduceți o afacere, căutați în mod constant modalități de a vă reduce costurile. CRM vă ajută să reduceți costul afacerii dvs., deoarece vă ajută echipa să se concentreze pe sarcini mai importante.
    Sistemele CRM pot gestiona și analiza datele clienților. În loc ca un membru al echipei să verifice toate datele încercând să le dea sens, un sistem CRM poate face acest lucru automat. Acest lucru vă economisește timp și bani echipei.

  • 2. Creează campanii mai eficiente

    Când generați clienți potențiali, îi ajungeți într-o varietate de moduri. Dar fie că este vorba de rețelele sociale sau de e-mail, fiecare membru al publicului tău are o experiență diferită cu afacerea ta. Este important să înțelegeți experiențele lor, astfel încât să puteți crea cea mai bună campanie pentru ei.

  • 3. Crește implicarea

    Când creați planuri personalizate, creșteți implicarea. Publicul tău beneficiază de o experiență personalizată cu afacerea ta. Este o experiență care îi atrage și îi face să interacționeze cu afacerea ta.
    Angajamentul sporit duce la creșterea vânzărilor.

  • 4. Creează consistență

    Când lansați o campanie de marketing digital, este imperativ să rămâneți consecvent pe toate platformele.
    Cu CRM, veți înțelege ce mesaje sunt cele mai bune pentru diferitele audiențe. Dacă găzduiești un eveniment, poți trimite mesaje diferite către diferite grupuri ale publicului tău.
    Veți crea consecvență în campania dvs., ceea ce va duce la un angajament mai mare cu marca dvs.

  • 5. Întărește relațiile

    Odată ce obțineți conversii, nu este sfârșitul campaniei. Clienții tăi nu trebuie să fie cumpărători unici. Este important să depui timp și efort pentru a construi relații cu clienții tăi pentru a-i face să revină.
    Dacă un client fidel are întrebări sau probleme cu produsele sau serviciile dvs., acesta vrea ajutor imediat. Cu un sistem CRM, vor primi ajutorul de care au nevoie.

7 Funcții cheie ale sistemelor CRM

  • Prezența unui card de client (adesea într-o fereastră pop-up)
  • Întreaga bază de clienți poate fi segmentată fără riscul pierderii datelor
  • Indicatorii de performanță a angajaților sunt prezentați pe un singur ecran
  • Pâlnie automată de vânzări
  • Tracker de sarcini
  • Crearea rapidă a documentelor standard
  • Tablou de bord cu indicatori, rapoarte convenabile cu grafice, diagrame, tabele pentru managementul vanzarilor (tabloul de bord)

Utilizatori cheie ai sistemului CRM

CRM pentru manager:

  • Vă permite să vedeți indicatori pentru marketing și finanțe.
  • O formă convenabilă de raportare consolidată va facilita adoptarea deciziilor manageriale.
  • Vă permite să optimizați campaniile de vânzări și marketing.
  • Oferă posibilitatea distribuirii eficiente a sarcinilor între angajați.

CRM pentru marketer:

  • Oferă un singur instrument de lucru pentru analiza campaniilor publicitare.
  • Vă permite să vedeți întregul istoric al interacțiunilor cu clientul.
  • Creșteți eficiența publicității și rentabilitatea investiției prin analizarea surselor folosind rentabilitatea investiției.

CRM pentru manager:

  • Oferă o oportunitate de a construi în mod eficient relații cu clientul.
  • Cu ajutorul asistenților, vânzările vor crește.
  • Evenimentele de intrare și de ieșire vor fi procesate la timp.
  • Lucrul într-o singură fereastră va permite o procesare mai rapidă a clienților potențiali și a ofertelor.

Ce probleme de afaceri rezolvă CRM?

  • Cresterea vanzarilor
  • Cresterea profitabilitatii
  • Reducerea costurilor
  • Reducerea riscurilor posibile

Serviciile companiei care funcționează cel mai adesea cu CRM:

  • Manageri de vanzari
  • Vânzători la punctele de vânzare cu amănuntul
  • Operatori de call center
  • Master in productie
  • Administratori etc.

Automatizarea activităților cu ajutorul sistemului CRM vă va permite să ajustați cu precizie procesele diviziilor și departamentelor. Mișcarea documentelor, atribuirea sarcinilor și controlul asupra implementării vor elimina eventualele erori.

Sarcini tipice pe care o companie le rezolvă după implementarea CRM

  • Stocarea informatiilor despre client si detaliile acestuia de contact
  • Trimiteri automate către baza de clienți
  • Control asupra tranzacției
  • Gestionarea centralizata a comenzilor catre furnizori.
  • Crearea documentului „Ofertă comercială”
  • Executarea disciplinei, respectarea termenelor de realizare a sarcinilor
  • Regulamente pentru procesul de vânzare și lucrul cu LEADS
  • Analiza profiturilor pierdute.

De ce managerii nu se grăbesc să implementeze un sistem CRM?

  • De multe ori, proprietarii nu înțeleg ce beneficii va crea un sistem CRM pentru afacerea lor.
  • Mulți proprietari și manageri se tem că programul va deveni o altă pierdere de bani și timp.
  • Implementarea noilor procese de afaceri necesită timp. În plus, este necesară implicarea activă a fiecărui angajat, ceea ce reduce semnificativ productivitatea în activitățile de bază. Obișnuindu-se cu noul sistem, managerii s-ar putea să nu aibă timp să facă lucrurile principale.
  • De multe ori, introducerea de noi reguli de muncă în organizaţie provoacă rezistenţă.
  • O selecție mare de produse software de pe piață poate, de asemenea, să sperie. Este important să alegeți sistemul potrivit, astfel încât să îndeplinească toate cerințele și să nu plătească în plus pentru funcționalitate suplimentară.
  • Furnizorul sau Antreprenorul joacă un rol important în implementare. Nu toți furnizorii de sisteme CRM au competențele și experiența corespunzătoare.
  • Întrebare financiară. Nu întotdeauna bugetul companiei vă permite să cheltuiți bani pentru achiziționarea de licențe și servicii de implementare.