„Linkuri rupte” (“broken links”)
Această eroare apare la solicitarea unei pagini inexistente pe site, caz în care serverul web returnează o eroare 404 (pagina nu a fost găsită). Acest lucru se întâmplă de obicei dacă adresa paginii către care indică linkul a fost redenumită, mutată într-o altă locație sau pagina a fost ștearsă. De asemenea, este posibil ca utilizatorul să fi făcut o greșeală la introducerea adresei sau să fi folosit un „link rupt” sau să fi fost indicat un link incorect pe pagina de pe care a fost realizat linkul. „Link-uri rupte” duc la următoarele probleme pe site
1) Au un impact negativ asupra clasamentului motorului de căutare al site-ului dvs.
„Link-uri rupte” pot afecta reputația site-ului dvs. pe Internet, deoarece motoarele de căutare Google, Yandex și Binq pot reduce clasamentul site-ului dvs. dacă numărul de „linkuri către pagini inexistente” depășește un anumit prag. Motivul este că motorul de căutare va „considera” că acest site a fost „abandonat” și a încetat să se actualizeze.
2) Probleme la obținerea de noi clienți
Vizitatorii site-ului nu vor găsi pagini care să descrie un anumit produs sau serviciu pe care îl caută prin motoare de căutare sau linkuri de pe site-uri terțe. Acest lucru este important mai ales dacă un potențial client dorește să efectueze o achiziție, are cerințe specifice de achiziție și are un buget specific alocat în aceste scopuri.
3) Pierderea unora dintre vizitatorii site-ului
Majoritatea vizitatorilor consideră că prezența paginilor inexistente pe site servește ca exemplu de demonstrație a lipsei de respect pentru aceștia din partea proprietarilor site-ului. Acest lucru este important mai ales dacă site-ul este vizualizat de pe un telefon mobil sau tabletă. În consecință, vizitatorul site-ului poate considera acest site nerelevant sau care nu a fost actualizat de mult timp și nu va reveni pe acest site.