Publicitatea online este o formă de marketing și publicitate care utilizează internetul pentru a transmite mesaje de promovare de promovare consumatorilor.
Publicitate online (Marketing pe internet, Publicitate pe internet, Publicitate digitală sau Publicitate pe web) este o strategie de publicitate direcționată bazată pe date pentru a ajunge la consumatori în toate etapele pâlniei de vânzare și a le muta dintr-o etapă a pâlniei de cumpărare în următoarea.
De la conștientizare la cumpărături – puteți utiliza canale de publicitate online precum Google Ads și Facebook Ads pentru a genera venituri.
Publicitatea online conține, de asemenea, o cantitate imensă de date. De exemplu, puteți urmări performanța campaniilor dvs. în timp real.
În plus, puteți afla despre datele demografice, interesele și obiceiurile persoanelor care văd și interacționează cu anunțul dvs.
În comparație, publicitatea tradițională oferă un minim de date. Nu puteți evalua imediat eficiența campaniei dvs. De exemplu, un panou poate furniza echipei dvs. date aproape zero.
Acesta este motivul pentru care publicitatea digitală poate fi, în anumite cazuri, o alternativă inteligentă la publicitatea tradițională.
Сomercianții online:
Financiar / Contabilitate:
Principalele obiective ale publicității online:
-
Creșterea gradului de conștientizare a mărcii
-
Îmbunătățirea vânzărilor de bunuri sau servicii
-
Obținerea clienților potențiali calificați
(contactele unui potențial client care este gata să „finalizeze ciclul de vânzări”)
-
Motivarea achizițiilor repetate
Prin utilizarea publicității digitale, oferiți companiei dvs. o strategie măsurabilă și rentabilă, care să ducă la rezultatele dorite.
Principalele avantaje ale publicității online:
-
Publicitatea online ajunge la publicul dvs. țintă
Ajungi la oameni care sunt cu adevărat interesați de afacerea ta.
Prin utilizarea parametrilor de direcționare, cum ar fi locația, interesele și comportamentul, puteți presupune că anunțul dvs. va viza persoanele cele mai importante pentru afacerea dvs. Ajungi la oameni atunci când vor să fie „îmbrățișați”. -
Publicitatea online oferă rezultate măsurabile
Publicitatea digitală online este ușor de urmărit și controlat.
Platformele de publicitate digitală precum Google Ads vă urmăresc campaniile. Trebuie doar să vă conectați la contul dvs. și să vizualizați detaliile dvs. Puteți exporta aceste date în instrumente de raportare precum Google Data Studio pentru vizualizare. Datele campaniei publicitare digitale nu numai că vă ajută echipa să afișeze rezultatele strategiei dvs., ci și să le ajute să identifice oportunități de îmbunătățire. De exemplu, dacă anunțul dvs. are performanțe slabe, puteți face o brainstorming cu o nouă copie a bannerului, a imaginilor etc. pentru a-i îmbunătăți eficacitatea. -
Publicitatea online acceptă orice buget publicitar
Puteți utiliza publicitatea digitală indiferent de mărimea afacerii dvs.
Tu decideți cât să cheltuiți (și cât să plătiți) pentru publicitate. De exemplu, o companie nu poate licita o ofertă mai mare pentru a obține o plasare mai bună a anunțului. De asemenea, trebuie să livrați reclame relevante potențialilor clienți și o experiență excelentă pentru utilizator. Acest model de licitare permite tuturor companiilor să obțină rezultate excelente de plasare a anunțurilor fără ca ofertele să fie prohibitive. -
Publicitatea online oferă o varietate de strategii
Puteți difuza reclame pe Google, Facebook sau YouTube.
Puteți alege între anunțuri text, imagine și video.
În plus, vă puteți personaliza anunțurile cu opțiuni avansate de direcționare, inclusiv remarketing.
Toate aceste caracteristici oferă flexibilitate și versatilitate pentru publicitatea online. -
PPublicitatea online oferă rezultate instantanee
Când compania dvs. trece la publicitatea digitală pe ecran, vă puteți aștepta la rezultate imediate.
După ce lansați campaniile plătite, puteți primi clicuri, comenzi, apeluri telefonice și multe altele.
De asemenea, puteți urmări și conecta fiecare dintre aceste acțiuni la campaniile dvs. Cu această urmărire, compania dvs. poate vedea cu ușurință impactul publicității digitale asupra afacerii dvs. și rezultatele sale.
În comparație, marketingul online poate dura mai mult pentru a vedea rezultatele. De exemplu, dacă utilizați o strategie precum optimizarea motoarelor de căutare (SEO), poate dura câteva luni înainte să vedeți o creștere a traficului, a clienților potențiali noi sau a achizițiilor de produse.
Acesta este motivul pentru care multe companii vor folosi strategiile SEO împreună cu strategiile de publicitate online.
Cele mai frecvente opțiuni de targeting (direcționare) sunt:
-
Cuvinte cheie
puteți ajunge la persoanele care caută cuvinte cheie și expresii legate de afacerea dvs.
-
Interese
Puteți difuza anunțuri vizate de interese pe platforme publicitare precum Google Ads și Facebook Ads.
-
Demografie
difuzarea de reclame pe baza informațiilor lor demografice, cum ar fi vârsta, locația sau starea parentală.
-
Remarketing
vizând utilizatorii care v-au vizitat site-ul anterior.
5 indicatori / indicatori publicitari digitali
-
Acoperire
descrie câți oameni au văzut anunțul dvs.
-
Impresii
este de câte ori este afișat anunțul dvs.
Această valoare a anunțului digital include mai multe vizualizări de la aceeași persoană.
De exemplu, dacă cineva a văzut anunțul dvs. de două ori, aceste două vizualizări ar conta ca două impresii. -
Clicuri
este numărul de clicuri pe anunțul dvs.
-
Rata de clic (Click-Through Rate, CTR)
este procentul de persoane care au dat clic pe anunțul dvs., comparativ cu procentul de persoane care au văzut anunțul dvs.
În general, o „rată de clic (CTR)” mai mare indică reclame mai eficiente și mai relevante. -
Conversii
acesta este numărul de obiective atinse de reclama dvs.
Conversiile pot varia de la primirea unei cereri de ofertă până la abonarea la un newsletter prin e-mail.
Modele de licitare publicitară digitală
-
Cost pe clic (Cost per Click, CPC)
Aceasta este suma medie pe care o plătește compania dvs. pe clic pe anunțul dvs.
Cu un model CPC, afacerea dvs. plătește de fiecare dată când cineva face clic pe anunțul dvs.
Plătiți pentru a vă vizita site-ul, nu pentru a vedea anunțurile.
Dacă faceți clic pe un banner, utilizatorii ajung la site-ul dvs. (sau la o altă pagină de destinație personalizată), ceea ce îi poate determina să cumpere sau să vă contacteze.
Acest model este rentabil pentru întreprinderile mici și mijlocii. -
Cost pe mia de afișări (Cost-pe-Mile, CPM)
Aceasta este suma plătită de compania dvs. pentru 1000 de vizionări sau afișări ale anunțului dvs.
Cu un model CPM, afacerea dvs. plătește atunci când anunțul dvs. obține 1.000 de afișări sau vizionări.
Acest model este de obicei potrivit pentru publicitatea produselor / serviciilor cunoscute sau pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcilor deja cunoscute. -
Cost per lead (contact) (Cоst per Lead, CPL)
Acesta este costul mediu al achiziționării unui client nou, de exemplu, obținerea de contacte de la un vizitator al site-ului.
Cu modelul de cost pe client potențial, plătiți de fiecare dată când anunțul dvs. atrage clienți noi (contacte noi pentru clienți).
Această opțiune de licitare ar putea funcționa pentru o companie B2B.
În acest model, este important să se dezvolte reclame destinate „utilizatorilor de calitate” care sunt gata să „finalizeze ciclul de vânzare”. -
Cost pe acțiune (Cost Per Action, CPA)
Acesta este costul mediu pentru un potențial pentru a finaliza o acțiune importantă pentru dvs., cum ar fi abonarea la un buletin informativ prin e-mail, descărcarea unei broșuri, vizionarea unui videoclip, înscrierea pentru un cont personal, comanda unui serviciu sau achiziționarea unui anumit produs .
Întreprinderile folosesc adesea această opțiune de licitare pe rețelele sociale, dar o pot folosi și pe alte canale, cum ar fi căutarea Google.
Lista de verificare pentru difuzarea publicității online:
-
Formulați-vă obiectivele
-
Construiți-vă strategia de publicitate
-
Stabiliți bugetul
-
Selectați platforme publicitare
(de exemplu, Google Ads și Facebook Ads)
-
Pregătiți reclame
(text, multimedia sau video)
-
Implementați optimizarea anunțurilor după lansare