Acest document nu este un ghid complet, ci o dorință de a vă familiariza cu principiile de bază care reduc probabilitatea de rambursare pentru un magazin de internet.

Munca operațională a magazinului online

  • Oferiți descrieri precise, concise ale produselor și imagini detaliate și de înaltă calitate pe site-ul dvs.
    Dacă este necesar, indicați dimensiunile, greutatea și culoarea produsului.
    Scopul este de a evita argumentele conform cărora cumpărătorul nu se aștepta ca produsul să fie prea mare (sau prea mic), sau prea greu (sau prea ușor), într-o culoare greșită, și, prin urmare, nu este potrivit.
  • Furnizați detalii despre procesul de expediere
    Indicați termenul de livrare preconizat, când vor fi expediate mărfurile și când trebuie să sosească.
  • Oferiți informații de contact pentru clienți: număr de telefon și e-mail
  • Serviciu Relații Clienți
    Răspundeți la apeluri telefonice, e-mailuri și, acolo unde este posibil, oferiți asistență 24/7.
  • Încercați să trimiteți un produs sau începeți să oferiți un serviciu ÎNAINTE de momentul în care retrageți bani de pe cardul bancar al plătitorului.
  • Plățile de pe un card bancar care nu a trecut prin procedura „3D Secure” („Verificat prin Visa” sau „MasterCard Secure Code”) sunt plăți cu risc ridicat.
    Este posibil să fie necesar să contactați telefonic plătitorul pentru a vă asigura că acesta este un plătitor de bună credință și că înțelege și dorește să cumpere exact ceea ce este indicat în comandă.
    De asemenea, clarificați adresa plătitorului, adresa de livrare și livrarea poate dura ceva timp.
    Dacă costul livrării nu este inclus în prețul comenzii, atunci informați plătitorul despre acesta.
  • Dacă este posibil, luați în considerare o politică de returnare „fără întrebări”.
  • Dacă aveți plăți regulate, atunci, dacă este posibil, prevedeți posibilitatea anulării „fără condiții suplimentare”.
  • Folosiți dovada livrării pentru a preveni un „articol nu este livrat”.
  • Implementați măsuri suplimentare de securitate pentru bunurile digitale
    de exemplu, pentru prima descărcare a unui fișier, trebuie să introduceți un „cod de confirmare unic” (data și ora, IP)

Aspecte tehnice

  • Utilizați Scorarea fraudelor pentru a evalua riscul fiecărei operațiuni
  • Implementați analize web profesionale pentru a monitoriza activitatea site-ului
  • Autentificarea cu doi factori a cumpărătorilor atunci când intră în contul personal

Masuri de securitate

  • Site-ul trebuie să aibă implementat un certificat SSL/TLS
  • Privilegii minime pentru utilizatori (clienți, angajați ai magazinului online, administratori)
  • Testarea periodică a tuturor componentelor site-ului magazinului online
  • Utilizarea mijloacelor tehnice precum Firewall de Aaplicație WEB (sau WAF) și protecție împotriva atacurilor DDoS
  • Efectuarea de audituri periodice de securitate
Meniu